Monday, June 23, 2008

Benarkah PAS akan bekerjasama dengan BN?


Oleh MOHD SHAH RASHID

Kuala Lumpur, 23 Jun:
Blogger Penarik Beca terus "mendedahkan" kononnya PAS sedang berkira-kira untuk mengadakan hubungan kerjasama bersama musuh ketatnya BN muktakhir ini melalui posting "Pergi London Kerana Nak Peluk Umno?".
Penarik Beca
mengandaikan, anggapan itu menyebabkan mereka melompat kepada keputusan bahawa berkerjasama dengan Umno adalah akhafu al-darurain atau lebih ringan mudaratnya. Ahli dan penyokong PAS berhak bertanya apakah alasan mereka menyatakan bahawa itu adalah akhafu al-darurain?
Adakah mereka membuat kajian yang melampaui keraguan yang munasabah bahawa kerjasama dengan Umno itu memang sebenar-benarnya akhafu al-darurain? Paling memeningkan, adakah tokoh-tokoh Ikhwan yang ingin ditemui seperti Mustafa Tahan dan Faisal Mahlawi tergolong dalam kumpulan pakar dan specialist dalam mengenalpasti akhafu al-darurain di Malaysia?
Adakah orang-orang seperti Mustafa Tahan atau Faisal Mahlawi kini menjadi doktor pakar yang hebat memberi ubat kepada Umno yang sedang sakit dan menjerit? Kalaupun benar mereka adalah pakar yang mempunyai ubat untuk merawat gelejat Umno, apa pula yang mendorong Tuan Guru Presiden, Timbalan Presiden (yang dijangka menyertai rombongan itu sekembalinya dari seminar Commonwealth Parliamentary Association di Brussels) Haji Mustafa Ali dan Ustaz Harun Taib (Ustaz Dr Harun Din tak dapat pergi dan dikatakan akan digantikan) pergi menemui mereka untuk meminta nasihat mengenai kerjasama dengan Umno.

BACAAN LANJUT DI PENARIK BECA.COM

No comments: