Saturday, May 31, 2008

Saya Telah Lama Dinyah Dari Umno - Mahathir

Menung Ujung Minggu
Oleh TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD

Sebenarnya sejak saya melantik Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai Perdana Menteri dan dianya mengisi jawatan itu, Umno tidak pernah layan saya sebagai ahli Umno, jauh sekali sebagai bekas Presiden Umno.
Dari awal lagi Menteri-Menteri Umno, pemimpin-pemimpin Umno dilarang daripada berjumpa dengan saya atau menghadiri apa-apa majlis di mana saya mungkin berucap.
Menteri yang saya lantik dahulu, sekarang mengecam dan mengeluar kata-kata kesat kepada saya.
Umno tidak dibenar menjemput saya dan jika sesiapa cuba jemput juga, mereka dipanggil oleh Menteri Besar dan juga polis supaya tarik balik jemputan. Selepas 14 jemputan dipaksa tarik balik tiada siapa yang berani jemput saya lagi. Ahli-ahli Umno tidak dibenar hadir apa-apa majlis di mana saya akan berucap, dan mereka pun patuh akan arahan ini.


Bacaan selanjutnya layari harakahdaily.net

No comments: